سوالات پیش از ازدواج + هرآنچه قبل از ازدواج باید بدانید!

پرسیدن سوالات پیش از ازدواج از همسرتان در صورتی که سوالات درستی پرسیده شده و یا به روش صحیحی پرسیده می شود، می تواند تاثیر قابل توجهی روی موفقیت زندگی آینده شما داشته باشد. از آنجایی که بسیاری از زوجین از این سوالات و اهمیت آن اطلاعات کافی را ندارند، ما در ادامه قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و چند نمونه از مهم ترین سوالات پیش از ازدواج را در اختیار شما قرار دهیم.

 

سوالات پیش از ازدواج

بیش از 90 درصد از زوج های نامزد، پول و زمان بیشتری را صرف سرمایه گذاری در روز عروسی خود می کنند تا سرمایه گذاری و آمادگی برای ازدواجشان. شاید برخی افراد از اهمیت بررسی ها و سوالات قبل از ازدواج غافل باشند. اولین مورد کیفیت مهارت های روابط آنها و دانستن چگونگی داشتن مهارت های مناسب برای داشتن یک مکالمه است. آنها اغلب با وجود عشقی که به یکدیگر دارند، اختلاف نظر یا گفتگوهای پرچالشی خواهند داشت. بسیاری از مردان و زنان نمی‌دانند چه سؤالاتی باید بپرسند، چگونه گوش کنند و چگونه صحبت کنند تا واکنش کمتری در گفتگوهای آنها وجود داشته باشد. مسئله مهم دیگر این است که بسیاری از افراد نمی دانند چگونه درباره گذشته خود و دیگران با پرسیدن سؤالات درست صحبت کنند تا تصمیم عاقلانه ای برای آینده خود بگیرند. به همین دلیل است که باید یک درمانگر مجرب و باتجربه پیدا کنید که می داند چگونه مسائل کلیدی قبل از عروسی خود را در جلسات تسهیل کند. مشاوره خوب قبل از ازدواج به طور متوسط ​​حداقل 9 ماه طول می کشد که درمانگر به صورت هفتگی بر روی نکات کلیدی تمرکز کرده و افراد را برای زندگی در آینده آماده نماید.

این گونه است که یک زوج جدید باید یکدیگر را بهتر بشناسند تا بتوانند به روش صحیحی زندگی کنند. پاسخ به سؤالات قبل از ازدواج می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد شریک زندگی آینده شما نشان دهد. آنها می توانند به مدیریت انتظارات کمک کنند. سوالات قبل از ازدواج به وضوح منجر شده و وضوح منجر به اعتماد می شود.

 

سوالات پیش از ازدواج در مورد پول

از این سوالات برای کاهش مشاجره در مورد پول استفاده کنید.

آیا باید حساب مشترک داشته باشیم یا جداگانه؟ اگر نه، دلایل عدم تمایل به اشتراک دارایی هایمان چیست؟ اعتماد است یا چیز دیگری؟

بودجه ماهانه ما چگونه باید باشد؟ آیا می دانید چگونه در مورد سبک خرج کردن و رابطه خود با پول صحبت کنید؟ یا می ترسید چون نمی دانید چگونه در این مورد با تعارض روبرو شوید؟ آیا قصد دارید پول خرج کنید و آن را مخفی نگه دارید؟

آیا وام معوقی دارید که باید از آن اطلاع داشته باشم؟ آیا بدهی دارید که پنهان کنید؟

آیا شما پول پس انداز می کنید یا ولخرج هستید؟

 

سوالات پیش از ازدواج در مورد رابطه جنسی

رابطه جنسی عالی منجر به ازدواج های شادتر می شود. از این سوالات مشاوره قبل از ازدواج برای یادگیری نحوه رضایت همسرتان در ازدواج استفاده کنید:

چند بار در هفته می خواهید رابطه جنسی داشته باشید؟

بهترین فانتزی جنسی شما چیست؟

مطمئن ترین راه برای رسیدن به رضایت چیست؟

چه چیزی شما را خاموش می کند؟

چه چیزی شما را تحت فشار قرار می دهد؟

آیا از رابطه جنسی ترسی دارید؟ آیا چیزی هست که جلوی شما را بگیرید؟

آیا درباره سابقه جنسی یکدیگر احساس یا فکری دارید؟

مسائل مربوط به اعتماد شما در رابطه جنسی و تعاملات همسرتان با جنس مخالف چگونه خود را نشان می دهد؟

 

سوالات پیش از ازدواج در مورد نقش های زناشویی

دریابید که چگونه مسئولیت ها را در طول زندگی مشترک خود تقسیم خواهید کرد و چه انتظاراتی از یکدیگر دارید؟ در مورد هر مسئولیتی واضح و مشخص باشید:

دوست دارید چه نقشی در ازدواج داشته باشید؟ منظور شما از نقش در اینجا چیست؟

انتظار دارید چه نقشی را بازی کنم؟ آن را با شریک زندگی خود در اینجا روشن کنید: در کدام جنبه از ازدواج یا زندگی خانگی و غیره.

چگونه کارهای خانه را تقسیم کنیم؟

چه کسی بزرگترین تصمیمات خانواده را خواهد گرفت؟ در مورد نوع تصمیمات واضح و مشخص باشید.

به نظر شما سخت ترین موضوع یا موضوع ازدواج چیست؟

سوالات قبل از ازدواج در رابطه با اخلاقیات، ارزش ها و اعتقادات

اعتقادات دینی و مذهبی شما در مورد ازدواج چیست؟ اگر ایمان یا دیدگاه مشابهی در مورد ایمان نداشته باشید، مطمئناً در آینده با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

چه چیزی برای شما خیانت محسوب می شود؟ در مورد تعاریف خود از یک رابطه عاطفی، مسائل مربوط به تمامیت جنسی از جمله روابط فیزیکی و جنسی و موارد دیگر بحث کنید. در اینجا از نظر انتظارات و ترس بسیار صادق و باز باشید.

از چه راه هایی باید به شما نشان دهم که دوستتان دارم؟

نظر شما در مورد پیشگیری از بارداری چیست؟

چه چیزی می تواند باعث شود اعتماد خود را به من از دست بدهید؟ در مورد چراغ قرمز و چراغ سبز از هر منظر بحث کنید. چه چیزی را تحمل نمی کنید و چه چیزی برای شما خوب است.

 

سوالات پیش از ازدواج در مورد تعارض و حل مسئله

هر رابطه ای با تعارض مواجه می شود. سوالات زیر می تواند به شما کمک کند که بدانید چگونه با مشکلاتی که بعداً در ازدواج به وجود می آیند، برخورد کنید:

چگونه استدلال ها را مدیریت می کنید؟

آیا می خواهید اگر مشکلی داشتیم زوج درمانی کنیم؟

آیا شغل مهمتر از خانواده است؟

آیا مسائلی را که پیش می‌آیند بحث می‌کنید یا بعداً با آنها برخورد می‌کنید؟

اگر من با خانواده شما اختلاف نظر داشته باشم، کدام طرف را انتخاب می کنید؟

در حین انجام سؤالات با همسر آینده خود اهدافی را تعیین کنید. اینها می توانند اهداف بودجه ای و برنامه هایی برای بازپرداخت بدهی، برنامه ریزی برای نقل مکان، یافتن شغل جدید و غیره باشند. تغییرات سالم در رابطه می تواند منجر به ازدواج های سالم شود.

به دنبال یک میانجی باشید. یک مشاور حرفه ای یا مشاور ازدواج قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند تا یکدیگر را به وضوح درک کنید.

در مورد تعداد بچه هایی که می خواهید داشته باشید بحث کنید. در مورد سبک فرزندپروری خود که شبیه نحوه مدیریت افراد است، بیاموزید.

موضوع مهم دیگر نقش رسانه های اجتماعی است. بسیاری از ازدواج ها به دلیل روابط عاطفی که از ارتباط با دوستان دبیرستانی سابق یا دوستان گذشته شروع شده اند، از هم می پاشند، به خصوص زمانی که زن و شوهر به شدت استرس دارند و احساس می کنند ارتباطی با هم ندارند و نمی دانند چگونه نیازهای یکدیگر را برآورده کنند. ملاقات با یک عشق قدیمی یا یک دوست در شبکه های اجتماعی مخرب است. داشتن مرزهای نامناسب با همکاران در پوشش خوب یا دوستانه بودن، منجر به مشکلات و دردسرها شده است.

حتما سوالات صادقانه بپرسید. از پرسیدن سوالات سخت نترسید. هر چه صادق تر و شفاف تر باشید برای ازدواج شما بهتر خواهد بود.

از چه چیزی در مورد شریک زندگی خود بیشتر قدردانی می کنید؟

برای چه چیزی در رابطه خود ارزش قائل هستید؟

آیا در مورد کودکان هم نظر دارید؟ می خواهید چند فرزند داشته باشید؟

چگونه با خانواده خود ارتباط برقرار می کنید؟ چگونه با خانواده شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کنید؟

وقتی خانواده خود را دارید، چگونه با خانواده اصلی خود ارتباط برقرار می کنید؟

چگونه پول و امور مالی خانه خود را (مشترک یا جداگانه) مدیریت خواهید کرد؟

در مورد پس انداز پول و سرمایه گذاری چه احساسی دارید؟

چگونه فرزندان خود را تربیت خواهید کرد؟

رابطه جنسی شما چقدر مهم است؟ انتظارات شما در مورد صمیمیت و رابطه جنسی چیست؟

دوست دارید همسرتان چگونه ابراز محبت و عشق کند؟

ایده های شما در مورد تقسیم کارهای خانه چیست؟

رابطه شما با پول چیست؟ احساس شما در مورد مدیریت بدهی چیست؟

چگونه شغل خود را در رابطه با خانواده و ازدواج در اولویت قرار می دهید؟

انتظارات یا مرزهای شما در مورد روابط خارج از ازدواج مانند روابط دوستانه یا همکارانه چیست؟

چه چیزی شما را برای ازدواج سازگار می کند؟

چرا ازدواج برای شما و رابطه تان مهم است؟

ازدواج و تعهد برای شما چه معنایی دارد؟

خیانت برای شما چه معنایی دارد؟

خودتان در کجا زندگی می کنید و زندگی خود را خلق می کنید؟

چه احساسی نسبت به دین دارید؟ اعتقادات مذهبی یا اعتقادات معنوی شما چقدر برای شما مهم است؟

چگونه به دین یا معنویت خود عمل خواهید کرد؟ آیا فرزندان خود را بر اساس دین یا سنت معنوی خود تربیت خواهید کرد؟

معامله گران شما چه هستند؟ از همسر یا همسرتان چه انتظاری دارید؟

چه نوع حمایتی از همسرتان در ازدواج انتظار دارید؟ (شخصی، مالی و عاطفی)

چگونه از شوهر یا همسر خود حمایت خواهید کرد؟ اگر تصمیم بگیرید بچه دار شوید چگونه از او حمایت خواهید کرد؟

چگونه انتظار دارید به عنوان یک زوج متاهل با دوستان خود تعامل داشته باشید؟

آیا با انتخاب های سبک زندگی شریک زندگی خود (سلامت، رژیم غذایی، ورزش، استفاده از مواد، عادات خواب، فعالیت ها، سرگرمی ها، و انگیزه/موفقیت حرفه ای) موافق هستید.

چگونه همسر خود را در تصمیم گیری های مهم یا شخصی مشارکت می دهید؟

چگونه هویت شخصی خود را در ازدواج حفظ خواهید کرد؟ انتظار دارید چقدر زمان را با یکدیگر بگذرانید؟ چگونه اوقات فراغت خود را با هم و جدا از هم سپری خواهید کرد؟

چه احساسی نسبت به خرج کردن پول دارید؟ عادات خرج کردن شما چقدر سازگار است؟

ارزش های اصلی فردی شما چیست؟ چگونه ارزش های اصلی شرکای شما با ارزش های شما همسو می شود؟

ازدواج شاد، دوست داشتنی و رضایت بخش را چگونه تعریف می کنید؟

الگوهای رابطه مثبت شما برای ازدواج چه کسانی هستند؟ ازدواج چه کسی را تحسین می کنید و چرا؟

 

اهمیت آشنایی با سوالات پیش از ازدواج

سوالات مشاوره قبل از ازدواج برای تسهیل بحث در مورد موضوعات مرتبط با ازدواج در نظر گرفته شده است. گاهی اوقات افراد می توانند فرضیاتی در مورد موضع شریک زندگی خود در مورد مسائل مربوط به زندگی مشترک داشته باشند؛ اما فرضیات مفید نیست و می تواند شما را برای مشکلاتی در آینده آماده کند. پرداختن به این موارد باید مسائل مربوط به مشاوره ازدواج قبل خواهد بود.

وقتی قصد دارید بقیه عمرتان را با کسی بگذرانید، باید بدانید که با هم سازگار هستید یا خیر. شما همچنین باید مهارت هایی برای حفظ سلامت ازدواج حتی در مواقع سخت داشته باشید. مشاوره قبل از ازدواج راهی برای ایجاد مجموعه مهارت ها و یادگیری نحوه صحبت در مورد موضوعاتی است که می تواند چالش برانگیز باشد.

 

آیا استفاده از مشاوره در خصوص آشنایی با سوالات پیش از ازدواج مهم است؟

سوالات مشاوره قبل از ازدواج می تواند شامل همه چیز باشد! این فرصتی است برای صحبت در مورد نگرانی ها و پرسیدن سوالات.

هنگامی که قصد دارید بقیه زندگی خود را با هم بگذرانید، مهم است که برای مقابله با چالش های مربوط به زندگی مشترک خود آماده باشید. این مفید و ضروری است که بدانید شریک زندگی شما در مورد مسائل بزرگ و کوچک کجا ایستاده است. اغلب زوج‌ها تصور می‌کنند که در مورد مسائل زناشویی همسو هستند، اما زمانی را برای بحث در مورد آن‌ها اختصاص نداده‌اند و ممکن است از این که بفهمند شریک زندگی‌شان نظری بسیار متفاوت با آنچه تصور می‌کردند دارد، تعجب می‌کنند. این بدان معنا نیست که شما شخص اشتباهی را پیدا کرده اید! در عوض، فرصتی برای رشد و فرصتی برای بحث و حل و فصل هر چیزی است که به رابطه شما مربوط می شود و در آینده پتانسیل ایجاد مشکل را دارد.

مشاوره قبل از ازدواج به شما این فرصت را می دهد که حتی بیشتر در مورد همسر آینده خود و مهارت های صحبت در مورد موضوعاتی که ممکن است در یک صفحه نباشید بیاموزید. درمانگر شما از شما سوالات مشاوره قبل از ازدواج می پرسد تا به تسهیل گفتگوهای صادقانه ای که ممکن است از آنها اجتناب کرده باشید یا هنوز به آن فکر نکرده اید کمک کند. شما همچنین بینشی در مورد رفتار دیگران و همچنین رفتار خود کسب خواهید کرد و ابزارهایی را برای حل مؤثر تعارضات و بهبود ارتباطات خواهید آموخت.

بحث در مورد سؤالات قبل از ازدواج با شریک زندگی خود در مشاوره ای که هنوز مطرح نکرده اید به شما این فرصت را می دهد که مکالمات دشوار یا موضوعاتی را که ممکن است هنوز به آنها رسیدگی نکرده اید بررسی کنید. مشاوره قبل از ازدواج روشی مفید برای کشف برخی از موضوعاتی است که صحبت کردن در مورد موضوعاتی مانند مذهب، پول، جنسیت، سلامتی، شغل، فرزندان، تقسیم کار خانگی، بدهی، دوستان و خانواده بسیار دشوار است. این مکالمات به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که شما و شریک زندگیتان در مورد ازدواج نظر مشترکی دارید.

مشاور قبل از ازدواج شما حتی ممکن است برخی از سوالات قبل از ازدواج را مطرح کند که شما هنوز به آنها توجه نکرده بودید. مشاوره زوجین می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا ارتباطات خود را قبل از ازدواج بهبود ببخشید و ابزارهای لازم برای انجام این گفتگوها را به روشی موثر در طول زندگی مشترک خود به دست آورید.

 

 

چگونه به سوالات پیش از ازدواج پاسخ دهیم؟

هنگام پاسخ دادن به سوالات مشاوره قبل از ازدواج، صادق بودن مهم است. این می تواند ترسناک باشد اگر از اختلاف نظر یا مکالمات دشوار با طرف مقابل خود می ترسید، با این حال، بهتر است صادق باشید زیرا آشکار شدن دروغ های شما در آینده بدتر خواهد بود. هدف مشاوره این است که همه چیز را روی میز بگذاریم. یک ساعت در هفته می تواند تاثیر قابل توجهی بر نتایج آینده شما داشته باشد.

ازدواج فرصتی است برای تجربه یک ارتباط عمیق و واقعی طولانی مدت با همسرتان. این مهم است که نشان دهید واقعاً چه کسی هستید و احساس راحتی کنید که آنچه را که از یک رابطه نیاز دارید بخواهید. تعارض می تواند ناراحت کننده باشد، اما می تواند فرصتی برای رشد و راهی برای تسهیل ارتباط عمیق ترنیز باشد. ایجاد عادات خوب در ارتباط با نحوه تعامل و ارتباط با همسرتان، تشدید تعارضات و آسیب هایی را که الگوهای منفی می تواند به ازدواج وارد کند، کاهش می دهد.

مشاوره می تواند به شما کمک کند ازدواج خود را با درک متقابل و اعتماد شروع کنید، زمانی که برای رسیدگی به موضوعات ضروری مانند رابطه جنسی، خانواده، نگرانی های مربوط به تعادل شغلی و زندگی کاری، پول و فرزندان گام بردارید. یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا مکالمات ساختاری مرتبط با آینده خود داشته باشید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی سوالات پیش از ازدواج بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید این سوالات را به بهترین نحو بپرسید و به بهترین نحو نیز پاسخ دهید. یکی از فواید شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج آشنایی با همین سوال ها است که می توانند به شما کمک کنند بهترین موارد را از همسرتان آینده خود بپرسید. اگر فکر می کنید در رابطه با سوالات پیش از ازدواج نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

یک نظر بگذارید