مشاوره تلفنی خانواده

مشاوره تلفنی خانواده [ 24 ساعته ] + تماس مستقیم با مشاور اختصاصی

مشاوره تلفنی خانواده این روزها بسیار متداول شده است؛ زیرا زندگی های امروزه بسیار پر مشغله بوده و افراد بسیاری زمان کافی برای استفاده از خدمات مشاوره حضوری ندارند. از آنجایی که هنوز این روش مشاوره جای پیشرفت بسیاری دارد ما این موضوع را برای بررسی انتخاب کردیم تا به شما کمک کنیم که با استفاده از مشاوره تلفنی خانواده بتوانید تمام و کمال پاسخ تمامی سوالات خود را بیابید و بتوانید مشکلات خود را برطرف نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا نکات نهایی در رابطه با مشاوره تلفنی خانواده را بررسی کنیم.

 

می توانید برای برقراری ارتباط با مشاورین ارشد سامانه مشاور خانواده  از طریق خدمات مشاوره ای اقدام نمایید.

 

مشاوره تلفنی خانواده چیست؟

مشاوره تلفنی به هر نوع خدمات روانشناختی اطلاق می شود که از طریق تلفن انجام می شود. مشاوره تلفنی از روان درمانی فردی، زوجی یا گروهی با یک درمانگر حرفه ای تا کمک های اولیه روانشناختی ارائه شده توسط مشاوران فراحرفه ای را شامل می شود. درمانگران حضوری اغلب به مراجعان توصیه می کنند که از مشاوره تلفنی در مواقع اضطراری استفاده کنند، تا اگر در مواقع اضطراری یا در پایان یک رابطه درمانی امکان دسترسی به آنها وجود نداشت، راهی برای دریافت حمایت خارج از درمان داشته باشند.

مشاوره تلفنی خانواده
مشاوره تلفنی خانواده

آیا مشاوره تلفنی خانواده به اندازه مشاوره حضوری می تواند موثر باشد؟

مجموعه ای از تحقیقات وجود دارد که اثربخشی مشاوره تلفنی را با مشاوره حضوری و بدون درمان مقایسه می کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که بیش از نیمی از مشتریان (58٪) که هم مشاوره حضوری و هم مشاوره تلفنی را تجربه کرده اند، مشاوره تلفنی را ترجیح می دهند. یک مطالعه در سال 2002 نشان داد که مشتریان مشاوره تلفنی رابطه مشاوره خود را مشابه مشتریان حضوری ارزیابی می کنند. مشاوره تلفنی به عنوان یک درمان موثر برای تشخیص های مختلف از افسردگی تا آگورافوبیا، ایجاد شده است.

 

مزایا مشاوره تلفنی خانواده نسبت به درمان حضوری

یک سری مزایای بالقوه مشاوره تلفنی وجود دارد. اول از همه، مشاوره تلفنی می تواند احساس محرمانه و ناشناس بودن بیشتری به شما بدهد. این می تواند به خصوص اگر از صحبت کردن در مورد مشکلات خود عصبی، خجالت  زده یا وحشت زده هستید، اطمینان بخش باشد و به شما کمک کند درجه بیشتری از کنترل را احساس کنید. مشتریان همچنین می توانند با دریافت مشاوره در خانه خود احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

برای مشتریانی که برنامه‌ای پر مشغله یا کامل دارند، مشاوره تلفنی می‌تواند وسیله راحت‌تری برای دسترسی به حمایت عاطفی باشد. به عنوان مثال، اگر به طور منظم سفر می کنید، تعهدات کاری قابل توجهی دارید یا یک مراقب تمام وقت هستید، ممکن است زمان آزاد کمی برای شرکت در جلسات منظم هفتگی رو در رو داشته باشید. مشاوره تلفنی در این شرایط می‌تواند از نظر زمانی کارآمدتر باشد، زیرا می‌توانید جلسات منظم را با انعطاف‌پذیری بیشتری برنامه‌ریزی کنید. این نوع مشاوره همچنین می تواند مقرون به صرفه تر باشد زیرا بسیاری از مشاوران هزینه جلسات تلفنی کمتری را ارائه می دهند.

برخلاف سایر اشکال مشاوره، مشاوره تلفنی خانواده به طور بالقوه عاری از عوامل محدود کننده خاصی است که بر درمان سنتی تأثیر می گذارد، از جمله جغرافیا، زمان، مدت زمان و هزینه، و این شکل از مشاوره را برای تعدادی از افرادی که قادر به شرکت در روان درمانی سنتی نیستند قابل دسترس تر می کند.

همچنین درجه‌ای از ناشناس ماندن را فراهم می‌کند که برای برخی از تماس‌گیرندگان آرامش‌بخش است، ارعابی را که ممکن است برخی افراد از چشم‌انداز جستجوی درمان با یک درمانگر حضوری سنتی احساس کنند، کاهش می‌دهد و افشاگری را تشویق می‌کند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که مشاوره تلفنی خانواده نتایج بهتری در بین بیماران مبتلا به افسردگی دارد.

مشاوره تلفنی خانواده
مشاوره تلفنی خانواده

معایب مشاوره تلفنی خانواده نسبت به درمان حضوری

حضور فیزیکی در کنار مشاور ممکن است به شما کمک کند که با او ارتباط بیشتری برقرار کنید. تلفن ممکن است به “فاصله” در رابطه درمانی کمک کند. برخی از افراد احساس امنیت بیشتری می کنند که به خود اجازه می دهند در حضور فیزیکی شخص دیگری احساساتی شوند.

از آنجایی که مشتری اغلب از مکانی تماس می گیرد که بخشی از زندگی روزمره اوست، تماس ها اغلب کیفیت لازم را نداشته، یا توسط فشارهای موقعیتی که فرد در حال حاضر در آن غوطه ور است، قطع می شود. این می تواند اثرات مثبت و منفی روی مشاوره ارائه شده داشته باشد. در مقابل، اختلالات و فشار عوامل موقعیتی ممکن است اتخاذ یک حالت بازتابی یا تمرکز کامل بر جلسه مشاوره را برای مراجع دشوار کند.

در مورد مشاوره فراحرفه ای (به معنای درمانگر غیرمجاز)، ممکن است حریم خصوصی تضمین شده نباشد. فن‌آوری‌های الکترونیکی درگیر، جلوگیری از اتصال چندگانه تلفن، بلندگوها یا ضبط تعاملات را دشوار می‌سازد. این واقعیت ممکن است برای یک شخصیت پارانوئید که مشکوک است که دیگران تماس های او را زیر نظر دارند مشکل ایجاد کند.

هنگامی که تعدادی کارمند یا داوطلب کار می کنند، تماس گیرنده مکرر نمی تواند مانند درمان سنتی با مشاور ارتباط برقرار کند، که ممکن است مانع پیشرفت شود. این سازمان‌ها معمولاً تماس‌ها را در زمان و فرکانس محدود می‌کنند و از تحلیل عمیق‌تر و در نتیجه استفاده از روش‌های درمانی وابسته به آن (یعنی روان‌کاوی) جلوگیری می‌کنند.

مشاوره تلفنی برای افرادی که قصد قتل، خودکشی، خود آسیبی یا نیاز به مراقبت بیش از یک جلسه در هفته دارند، مناسب نیست. مشاوران تلفنی ممکن است با گزینه های خدمات اضطراری محلی آشنا نباشند.

 

می توانید برای برقراری ارتباط با مشاورین ارشد سامانه مشاور خانواده از طریق خدمات مشاوره ای اقدام نمایید.

 

مشاوره تلفنی خانواده  چگونه ارائه می شود؟

مشاوره تلفنی جایی است که شما با مشاور خود صحبت می کنید و جلسات خود را به جای حضور در اتاق درمان از طریق تلفن دریافت می کنید. مانند مشاوره حضوری، مشاور شما فضایی را به شما پیشنهاد می‌کند تا در مورد احساسات خود صحبت کنید و از شما حمایت می‌کند تا در صورت تمایل این کار را بشناسید و تغییراتی ایجاد کنید.

بخش مهمی از مشاوره تلفنی این است که شما احساس می کنید توسط مشاور خود شنیده و درک می شوید. اکثر مشاورانی که جلسات تلفنی ارائه می دهند، ارزیابی را از طریق تلفن ارائه می دهند. این یک فرصت ارزشمند برای شما است تا در مورد نحوه کار آن مشاور بیشتر بدانید و برای شما احساس مشاوره حضوری داشته باشد.

مشاوره تلفنی خانواده
مشاوره تلفنی خانواده

آنچه برای شروع به مشاوره تلفنی نیاز دارید چیست؟

مشاوران ممکن است در نحوه کارشان متفاوت باشند، اما به طور کلی، برای شروع به موارد زیر نیاز دارید:

  • دسترسی به تلفن برای تماس با مشاور خود برای جلسات خود
  • دسترسی به یک فضای محرمانه که در آن می توانید آزادانه صحبت کنید
  • تکمیل مدارک ارزیابی مشاوره ارائه شده توسط مشاور
  • امکان پرداخت آنلاین امن و همچنین آدرس ایمیل

اگر نیازهای پشتیبانی اضافی مانند مترجم یا دریافت اطلاعات در قالب دیگری دارید، لطفاً مشاور خود را آگاه کنید.

مشاوره تلفنی خانواده
مشاوره تلفنی خانواده

آیا مواقعی وجود دارد که مشاوره تلفنی خانواده مناسب نباشد؟

مواقعی وجود دارد که مشاوره تلفنی ایده آل نخواهد بود زیرا ممکن است نتواند مقدار مناسبی از پشتیبانی را برای شما فراهم کند. اگر مورد ارزیابی قرار می گیرید و مشاور شما بیان می کند که نمی تواند به شما مشاوره تلفنی ارائه دهد، نگران نباشید، این بدان معنا نیست که مشکلی در شما وجود دارد یا نمی توانید به هیچ پشتیبانی دسترسی داشته باشید. در این مثال، مشاور شما ممکن است اطلاعاتی در مورد خدمات دیگری به شما بدهد تا از بین آنها یکی را انتخاب کنید که می‌تواند نوع مناسبی از کمک را ارائه دهد.

مشاوره تلفنی ممکن است نتواند نیازهای شما را برآورده کند اگر در صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن احساسات از طریق تلفن با مشکلات قابل توجهی روبرو هستید. همچنین اگر «در معرض خطر» ارزیابی کنید، مناسب نیست. این بدان معنی است که اگر در خطر آسیب رساندن به خود یا دیگران هستید. این مهم است زیرا مشاور شما مسئولیت ارتقای ایمنی را دارد. اگر مطمئن نیستید که این به چه معناست یا در مورد شما صدق می کند، لطفاً از مشاور خود بپرسید.

اگر تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل هستید، جلسات تلفنی نیز مناسب نخواهد بود، زیرا ممکن است توانایی شما را در تعامل با مشاورتان مختل کند.

اگر مشکلات روانی شدیدی دارید یا در بحران هستید، ممکن است مشاور نتواند جلساتی را ارائه دهد. یک مثال از این ممکن است اگر علائم روان پریشی را تجربه می کنید یا اگر در بحران هستید و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارید.

اگر در مورد مشاوره تلفنی شک دارید، سوالات خود را از مشاور بپرسید.

 

می توانید برای برقراری ارتباط با مشاورین ارشد سامانه مشاور خانواده از طریق خدمات مشاوره ای اقدام نمایید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی تاثیرات مشاوره تلفنی خانواده بپردازیم. اینکه تفاوت مشاوره تلفنی خانواده با مشاوره تلفنی سنتی چیست و حتی چه مزایا و معایبی دارد مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مشاوره تلفنی خانواده داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

یک نظر بگذارید