بهترین مشاوره خیانت

بهترین مشاوره خیانت

اگر در شرایط خیانت از سمت همسرتان قرار گرفتید، به نظر شما چطور می توانید بهترین مشاوره خیانت را تشخیص دهید و مشکل خود را به بهترین شیوه ممکن حل نمایید؟ از آنجایی که موسسات و مشاوران بسیاری در زمینه خیانت فعالیت می کنند و گاهی تشخیص و انتخاب بهترین مشاوره خیانت می تواند کمی مشکل باشد. ما در ادامه قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید و با آگاهی از مهم ترین فاکتورها در زمینه انتخاب مشاوره، مشکل خود را بهترین شکل ممکن برطرف کنید.

بهترین مشاوره خیانت در زمینه چگونگی برخورد با فرد خیانتکار

بیشتر افرادی که در شرایط خیانت از سمت شریک و پارتنر خود قرار می گیرند، نمی توانند بهترین عکس العمل را نشان دهند. در واقع این افراد یا به شیوه هیجانی برخورد می کنند که بدترین نوع برخورد می باشد و یا هیچ عکس العملی نشان نمی دهند که این روش نیز نادرست است. به همین دلیل بهترین مشاوره خیانت باید در این مورد به شما کمک کند تا بتوانید بهترین عکس العمل را نشان دهید.

یادگیری نحوه برخورد با یک خیانتکار می تواند به شما کمک کند تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید ادامه دهید.

عوارض جانبی نامطلوب عاطفی و ذهنی ناشی از فریب خوردن و خیانت می‌تواند تا آخر عمر با شما باقی بماند. خیانت باعث برانگیختن ناامنی ها، اعتماد به نفس پایین، بی اعتمادی، ناتوانی در برقراری ارتباط دوباره، و احساس بی ارزشی می شود و باعث می شود ویژگی ها و ظاهر فیزیکی خود را زیر سوال ببرید.

برخورد با یک خیانتکار از نظر عاطفی می تواند تاثیرات بسیار نامطلوبی را روی شما باقی بگذارد و می تواند شخصیت شما را برای سال های آینده تغییر دهد.

آیا می‌پرسید چگونه بعد از خیانت در رابطه خود ادامه دهید؟ در اینجا نحوه برخورد با یک خیانتکار آورده شده است.

 

مشاوره خیانت

 

1 – برای خودتان وقت بگذارید

حتی اگر تصمیم گرفته اید با شریک خیانتکار خود بمانید و روی رابطه خود کار کنید، باز هم ضروری است که برای خود وقت بگذارید. این وقت گذاشتن می تواند شامل تفریح و یا انجام دادن کارهای مورد علاقه باشد. به صورت کلی هدف این است که حال روحی شما بهتر شود.

 

2 – مدارک خود را جمع آوری کنید

آیا شریک زندگی شما در رابطه خیانت می کند، اما شما هنوز با آنها روبرو نشده اید؟

وقت آن است که به دنبال راه هایی برای مقابله با یک متقلب باشید. اکنون وقت شما است که هر مدرکی را که ممکن است در طول رویارویی خود به آن نیاز داشته باشید جمع آوری کنید. این به این معنی است که از پیام‌های متنی، عکس‌ها، مکالمات و تعاملات رسانه‌های اجتماعی که ممکن است بین طرفین وجود داشته باشد، مدرک جمع آوری کنید.

 

3 – وضعیت پزشکی خود را بررسی کنید

ممکن است همسر یا شریک خیانتکار شما به جای یک نفر با چندین نفر بوده باشد که در این وضعیت باید حتماً از نظر عفونت های مقاربتی مورد بررسی قرار بگیرید.

بدین منظور پیش دکتر خود بروید و بخواهید آزمایش بدهید. کلینیک ها و مراکز بهداشت جنسی رایگان آزمایشاتی را برای STD، HIV و هپاتیت ارائه می دهند.

اگر تصمیم گرفتید با  شریک خیانتکار کنار بیایید، یعنی خیانت زن یا شوهر، از آنها هم بخواهید آزمایش بدهند تا بتوانید بدون نگرانی رابطه جنسی خود را از سر بگیرید.

 

4 – خودتان را سرزنش نکنید

تمام تلاش خود را بکنید که خود را به خاطر این عمل سرزنش نکنید. اغلب خیانت در پاسخ به یک اشتباه در رابطه است. در این حالت بهتر است که شرکا بنشینند و در مورد نیازهایی که از دست رفته، صحبتی صادقانه داشته باشند.

 

5 – تصمیم بگیرید که از رابطه خود چه می خواهید

اگر تصمیم گرفته اید با یک خیانتکار کنار بیایید، کمی به خود فرصت دهید تا صادقانه درباره مزایا و مضرات ماندن در رابطه فکر کنید.

از این مرحله به بعد در مورد خواسته ها و نیازهای خود در رابطه با خود صادق باشید. هنگامی که به این فکر می کنید که آیا در رابطه با کسی که به شما خیانت کرده است یا خیر، این سوالات را از خود بپرسید:

آیا واقعا می توانم شریک خیانتکارم را ببخشم؟

اگر تصمیم بگیرید که در رابطه خود بمانید، آیا واقعاً می توانید شریک خیانتکار خود را ببخشید؟ رابطه شما هرگز موفق نخواهد بود اگر نتوانید این عمل را ببخشید.

آیا می توانم دوباره به همسرم اعتماد کنم؟

توبه گرگ مرگ است. بنابراین، هنگامی که اعتماد از بین رفت، به نظر می رسد بازگشت آن دشوار است. همسر یا همسر خیانتکار شما باید 24 ساعته کار کند تا دوباره اعتماد شما را جلب کند.

آیا اگر با هم بمانیم به دنبال مشاوره خواهیم بود؟

علائم خیانت سریالی را بررسی کنید. بخشش راه سختی است، اما می توان آن را انجام داد. این راه با شرکت در مشاوره زوجین و باز کردن در مورد آنچه که هر یک از طرفین در رابطه فعلی خود دوست دارند و چه چیزی ندارند، کار را برای زوج ها آسان تر می کند.

 

وظایف بهترین مشاوره خیانت

هنگام انتخاب بهترین مشاوره خیانت، نیاز است که از وظایف آن ها اطلاعات کاملی را داشته باشید. این وظایف شامل موارد زیر می شود.

 

کمک در بهبودی بعد از خیانت

خیانت می تواند قوی ترین روابط را از بین ببرد، یکی از بزرگترین موانعی است که ازدواج را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث آسیب های روحی و روانی می شود. خیانت می تواند به این صورت تعریف شود که یک یا هر دو شریک متاهل یا در یک رابطه متعهدانه طولانی مدت از نظر عاطفی یا فیزیکی با فردی خارج از رابطه درگیر شوند که منجر به خیانت جنسی یا عاطفی می شود. خیانت صرف نظر از نوع آن، باعث ایجاد احساس آسیب، ناباوری، اندوه، از دست دادن، خیانت، گناه، غم و گاهی خشم می شود و زندگی، مدیریت و غلبه بر این احساسات بسیار دشوار است.

 

دلیل خیانت همسر

 

اطلاع رسانی از پیامدهای روحی و روانی

خیانت بسیار پیچیده است، گیج کننده است، بر سلامت عاطفی و روانی فرد تأثیر منفی می گذارد و می تواند منجر به افسردگی و همچنین اضطراب شود. زوج‌هایی که در زندگی زناشویی خود خیانت را تجربه می‌کنند، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر می‌گذارند، در حالی که تلاش می‌کنند آن را بهبود یابند، شریک آسیب دیده احساسات خشم، ناامیدی، پریشانی، صدمه دیدن و سردرگمی را نشان می‌دهد و برای مقابله با احساس خیانت مشکل دارد.

 

اثرات خیانت بر شریک خیانت شده

یکی از مهم ترین وظایف مشاوره خیانت این است که به شما در مورد اثرات خیانت اطلاعات کامل را بدهد.

خیانت تأثیر بسیار مخربی بر ازدواج می گذارد و باعث می شود که فرد ارزش، ارزش، سلامت عقل خود را زیر سوال ببرد و بر عزت نفس او تأثیر بگذارد. شریک آسیب دیده احساس می کند که رها شده و به او خیانت شده است، و او شروع به زیر سوال بردن همه چیز در مورد رابطه، همسرش می کند و از خود می پرسد که آیا کل رابطه یک دروغ بوده است یا خیر. هنگامی که خیانت وجود دارد، شریک آسیب دیده اغلب غمگین و ناراحت است، بسیار گریه می کند، معتقد است که این تقصیر اوست، و گاهی اوقات خود را به خاطر بی احتیاطی شریک زندگی خود سرزنش می کند.

 

بازسازی ازدواج بعد از خیانت

اگرچه خیانت بسیار مخرب است و می تواند آسیب جدی ایجاد کند، اما به این معنی نیست که ازدواج باید تمام شود. اگر در رابطه خود خیانت را تجربه کرده اید، امکان بازسازی، تعهد مجدد و ارتباط مجدد با یکدیگر وجود دارد. با این حال، شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در رابطه بمانید یا خیر. اگر شما و همسرتان تصمیم بگیرید که می خواهید رابطه خود را بازسازی کنید، دوباره به رابطه و یکدیگر متعهد شوید و دوباره با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، ممکن است مجبور شوید چند انتخاب سخت داشته باشید، تصمیماتی بگیرید که ممکن است با آنها موافق باشید یا نباشید. و باید موارد زیر را درک کرده و بپذیرید؛

اگر می خواهید صادقانه روی ازدواج کار کنید، خیانت باید فوراً پایان یابد.

تمام ارتباطات از طریق تلفن، پیامک، ایمیل، رسانه های اجتماعی و تماس فیزیکی با فرد باید فورا متوقف شود.

مسئولیت پذیری و مرزها باید در رابطه ایجاد شود.

روند بهبودی زمان می برد….. عجله نکنید.

مدیریت و مقابله با افکار، احساسات و عواطف منفی و همچنین تصاویر تکراری که ممکن است همسرتان تجربه کند به زمان نیاز دارد.

بخشش خودکار نیست و به این معنا نیست که همسرتان آنچه را که اتفاق افتاده فراموش خواهد کرد.

علاوه بر این،اگر شما کسی هستید که خیانت کرده اید، باید صادقانه و آشکارا درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید و به هر سوالی که همسرتان در مورد خیانت دارد پاسخ دهید.

از یک درمانگر متخصص در کار با زوج هایی که تحت تأثیر خیانت قرار گرفته اند، مشاوره بگیرید.

بهبودی از خیانت آسان نیست و غیرممکن هم نیست. اگر تصمیم بگیرید که با هم بمانید و از خیانت نجات پیدا کنید، شفا و رشد در ازدواج شما رخ خواهد داد و اگر تصمیم گرفتید که با هم ماندن چیزی است که می خواهید، به یاد داشته باشید که برای هر دوی شما بهبود و بازسازی اعتماد مهم است.

 

ترک خیانت در روابط، از یک درمانگر جنسی

اگر شما کسی هستید که خیانت کرده و حالا پشیمان هستید و می خواهید این عمل را ترک کنید باید از نکات مربوط به آن مطلع باشید. ما در این جا مراحلی که از سوی بهترین مشاوران خیانت مطرح می شود، بررسی خواهیم کرد.

 

1.بفهمید که چه می خواهید

خوب به وضعیت خود نگاه کنید. آیا برای ماندن در رابطه خود خیانت می کنید یا به این دلیل که می خواهید خارج شوید؟

برخی افراد از خیانت به عنوان کاتالیزور جدایی استفاده می کنند. این افراد از وضعیت رابطه خود به هر دلیلی راضی نیستند و به همین دلیل با خیانت به شریک خود می فهمانند که قصد خارج شدن از رابطه فعلی خود را دارند.

برخی از افراد همچنین از خیانت به عنوان یک روش منفعلانه-پرخاشگرانه برای وادار کردن شریک زندگی خود به جدایی از آنها استفاده می کنند تا مجبور به انجام کارهای کثیف نباشند.

از سوی دیگر، گاهی اوقات یک رابطه، پس از افشا شدن، می تواند کل آینده رابطه فعلی شما را تغییر دهد. برخی از زوج ها می گویند که پس از مدتی درمان و بهبودی وابسته به عشق شهوانی، این رابطه ممکن است “بهترین اتفاقی باشد که برای آنها افتاده است.” این ممکن است به این دلیل باشد که بحران یک رابطه شما را مجبور می کند که صادقانه تر در مورد آنچه که هر دو در چشم انداز زندگی آینده خود می خواهید صحبت کنید.

 

2.در مورد اینکه آیا تک همسری واقعا برای شما معنا دارد یا خیر فکر کنید

تعهد دادن به یک نفر سخت است. آیا متوجه شده اید که تک همسری کار شما نیست؟ اگر اینطور است، با خودتان صادق باشید و به این فکر کنید که چگونه یک توافقنامه رابطه متفاوت ممکن است برای شما بهتر عمل کند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد افرادی که از داشتن رابطه جنسی گاه به گاه زیاد با افراد مختلف لذت می برند، در واقع زمانی که رابطه آنها به طور توافقی غیرتک همسری باشد، به رابطه خود متعهدتر هستند. همچنین راه‌های زیادی وجود دارد که زوج‌ها عمدتاً تک‌همسر باقی می‌مانند و در عین حال یک توافق جنسی آشکار دارند.

تک همسری نه یک زندان بیولوژیک است و نه یک امتیاز. یک توافق است. این یک انتخاب است. این چیزی است که شما هر روز انتخاب می کنید. همچنین طراحی شده است تا یک تصمیم متقابل باشد، هدیه ای که به یکدیگر می دهید. یک قول. بنابراین، توافق باید تا آنجا که می تواند صریح باشد.

 

3 – دوری از تکنولوژی

اگرچه غیر ممکن به نظر می رسد؛ اما برای پایان دادن به خیانت به این کار نیاز دارید. شما باید مدتی را از تکنولوژی به دور باشید تا بتوانید زندگی خود را سروسامان دهید. چه بخواهید و چه نخواهید، در دنیای امروز و با حضور تکنولوژی خیانت بسیار آسانتر شده است.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی ویژگی های بهترین مشاوره خیانت بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین مشاوره را برای این حوزه تشخیص دهید. به علاوه موارد دیگری همچون انواع خدماتی که توسط بهترین مشاورها ارائه می شود نیز بررسی گردید.

یک نظر بگذارید