سوالات مشاوره پیش از ازدواج

سوالات مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج می تواند یک گام فوق العاده و سازنده با همسرتان باشد. در جلسات مشاوره پیش از ازدواج نیاز است که با مهم ترین سوالات مشاوره پیش از ازدواج آشنا باشید و بدانید که جلسه را چطور پیش ببرید تا نتیجه ای عالی از آن بگیرید. به علاوه مشاوره باید حتماً از قبل ازدواج وجود داشته باشد و به زن و مرد کمک کند تا بتوانند مسائل و مشکلات خود را مدیریت کرده و با تعارض های احتمالی در زندگی مشترک آشنا باشند.

 

دلیل اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

در واقع، مشاوره ازدواج فقط برای بعد از ازدواج یا زمانی که رابطه شما با مشکل مواجه می شود نیست. این راهی برای تقویت رابطه شما قبل از بروز هرگونه مشکل احتمالی است؛زیرا اجازه دهید با آن روبرو شویم، وراه حل را از قبل آماده کرده باشیم. بسیاری از مشاوره های قبل از ازدواج با یک مشاور حرفه ای شامل یادگیری نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر است. همچنین تفاوت‌های عقاید را آشکار می‌کند و به زوج اجازه می‌دهد راه‌هایی برای مقابله با این تفاوت‌ها پیدا کنند و یاد بگیرند که چگونه سازش کنند. به عبارت دیگر، به زوج می آموزد که چگونه بحث کنند و همچنان به یکدیگر احترام بگذارند. مهم نیست که رابطه شما در حال حاضر چقدر قوی و سعادتمند است، هیچ راهی برای شما وجود ندارد که بدانید شما و شریک زندگیتان چگونه به چالش های زندگی (مانند از دست دادن شغل یا تصادف رانندگی) واکنش نشان می دهید، مگر اینکه در این موقعیت ها قرار بگیرید. یا  از قبل در مورد آن صحبت کنید. مشاوره پیش از ازدواج، پایه و اساس صحبت کردن با یکدیگر را به روش های سازنده قبل از اینکه نیاز به مقابله با مسائل پیچیده تر داشته باشید، ایجاد می کند.

 

پکیج سوالات مشاوره پیش از ازدواج

 

پرتکرارترین سوالات مشاوره پیش از ازدواج

حال که اهمیت مشاوره پیش از ازدواج را می دانید، نیاز است با پرتکرارترین سوالات مشاوره پیش از ازدواج آشنا باشید. در ادامه پرتکرارترین سوالات مشاوره پیش از ازدواج را بررسی خواهیم کرد.

 

چرا ازدواج می کنید؟

مهم است که در مورد آنچه که از ازدواج انتظار دارید با یکدیگر صادق باشید. دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد و داشتن اولویت های رابطه که با یکدیگر همخوانی داشته باشد به شما کمک می کند تا به عنوان یک زوج به اهداف مشترک دست پیدا کنید.

اولین چیزی که ممکن است مشاور از زوجین بپرسد این است که چرا آنها تصمیم به ازدواج گرفته اند که پاسخ به آن اغلب دشوار است. به طور مثال برخی تنها به دلیل اصرار والدین خود تصمیم به ازدواج می گیرند. برخی برای فرار از یک مشکل این کار را انجام می دهند و…

 

چرا جذب یکدیگر شدید؟

چه ویژگی هایی شما را جذب شریک زندگی مورد نظرتان کرد؟ آیا صادقانه به عیب های طرف مقابل فکر کرده اید؟ آنها چه هستند و آیا به راحتی قابل بخشش هستند؟

چه ازدواج اول برای هر کدام باشد و چه قبلا ازدواج کرده اند، چه انتظاراتی از این ازدواج جدید وجود دارد؟چگونه می خواهید به نامزد خود کمک کنید تا بهبود یابد؟

این سوال در مورد انتقاد از شریک زندگی شما نیست. این در مورد حمایت از کمک به رشد یکدیگر است.

 

در مورد چه مسائلی اختلاف نظر دارید؟

هیچ دو نفری موافق در تمامی زمینه ها پیدا نمی شود، اما این اشکالی ندارد. برای سازگاری لازم نیست یکسان باشید. اما شما باید بتوانید در مورد آن موضوعات صادقانه با یکدیگر صحبت کنید. آیا می توانید درباره موضوعی که هر کدام به طور متفاوتی درباره آن فکر می کنید، به گونه ای صحبت کنید که هر دوی شما احساس امنیت و احترام کنید؟

 

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

 

چگونه امور مالی خود را با هم مدیریت خواهید کرد؟

هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد. ممکن است حساب های مشترک، حساب های جداگانه یا ترکیبی از این دو داشته باشید. یکی از شما ممکن است تمام صورتحساب ها را بپردازد، یا ممکن است هر کدام مسئولیت پرداخت خاصی داشته باشید. آنچه مهم است این است که قبل از ازدواج بدانید که همه اینها چگونه خواهد بود و هر دو موافق هستید. (البته، اگر بعداً تصمیم به مذاکره مجدد در مورد مسائل مالی داشته باشید، اشکالی ندارد. اما هر دو باید بتوانید به طور بالغانه در مورد مسائل مالی بحث کنید.)

آیا از وضعیت مالی یکدیگر اطلاع دارید؟ آیا تعهدات مالی یکدیگر در قبال موسسات یا افراد، مانند وام و بدهی کارت اعتباری را درک می کنید؟ آیا هیچ یک از این تعهدات مالی مشکلی ایجاد می کند و آیا در مورد چگونگی حل این مسائل صحبت کرده اید؟ آیا هر دوی شما در یک طرح پس انداز مشارکت می کنید؟ آیا با دلایلی که برنامه پس انداز دارید یا ندارید موافقت کرده اید؟ آیا قصد دارید برای دوران بازنشستگی پس انداز کنید و در مورد نحوه انجام آن به توافق رسیده اید؟ چه مقدار پول در حساب مشترک شما وجود دارد؟

 

چگونه کارها را تقسیم خواهیم کرد؟

آیا درباره نقش هایی که در ازدواج خواهید داشت صحبت کرده اید؟ آیا می خواهید نقش والدین خود را تقلید کنید؟ آیا به توافق رسیده اید که چه کسی در خانه چه کارهایی انجام می دهد، مانند نظافت، آشپزی، شستن لباس و مراقبت از حیاط و وسایل نقلیه؟

 

در مورد تعداد فرزندان چه نظری دارید؟

احتمالاً شما و همسرتان قبلاً درباره اینکه آیا بچه می خواهید یا نه صحبت کرده اید. این موضوع بسیار مهمی است که باید در رابطه با آن صحبت کنید، بنابراین نباید از شریک زندگی خود انتظار داشته باشید که نظر خود را در این مورد تغییر دهد. این به این معنی نیست که نمی تواند اتفاق بیفتد، اما بهتر است تصور نکنید که در نهایت نظر آنها تغییر خواهد کرد.

آیا درباره بچه دار شدن صحبت کرده اید؟ اگر چنین است، آیا موافقت کرده اید که چه زمانی ممکن است بخواهید خانواده تشکیل دهید؟ آیا از احساسات همسرتان در مورد سقط جنین و فرزندخواندگی می دانید؟ آیا در مورد نحوه رسیدگی به نظم و انضباط در زمان و اگر فرزند دارید موافق هستید؟ از چه کسی انتظار می رود در صورت ورود بچه ها در خانه بمانند، یا آیا شما در مورد برنامه هایی برای رسیدگی به این موضوع توافق کرده اید؟ آیا در مورد تربیت فرزندان در دین خاصی بحثی شده است؟ آیا درباره تربیت دینی فرزندانتان صحبت کرده اید و آیا هر دو موافق هستید؟ آیا می خواهید فرزندانتان با پدربزرگ و مادربزرگ خود روابط نزدیک داشته باشند؟ اگر هیچ کدام از شما بچه نمی خواهید، آیا از این تصمیم کاملا راضی هستید؟ آیا دلایل همسرتان برای بچه نخواستن را می دانید؟ آیا آن دلایل معقول و قابل قبول است؟

 

پرتکرارترین سوالات مشاوره پیش از ازدواج

 

کجا زندگی خواهی کرد؟

آیا تصمیم گرفته اید بعد از ازدواج کجا زندگی کنید؟ آیا نزدیکی والدین ربطی به انتخاب محل زندگی دارد؟ آیا برنامه ای برای داشتن خانه دارید و آیا در مورد نوع خانه ای که برای اولین خانه مشترک شما مقرون به صرفه باشد توافق دارید؟ آیا دقیقاً در مورد چگونگی تأمین مالی خرید خانه صحبت کرده اید؟ آیا یکی از شما یا هر دوی شما در حال حاضر صاحب خانه هستید و آیا برای یک یا هر دو خانه برنامه ای دارید؟ آیا تصمیم گرفته اید که اگر هر کدام از شما تصمیم به فروش داشته باشد، با عواید آن چه کاری انجام دهید؟

 

آیا باید همیشه با هم همراه باشید؟

آیا انتظار دارید همه چیز را با هم انجام دهید؟ آیا قبول دارید که هر یک از شما به مدتی دور از یکدیگر نیاز دارید تا هر از چند گاهی با دوستان یا اقوام باشید؟ آیا با دوستان یا اقوام شریک زندگی خود مشکلی دارید؟ آیا شریک زندگی شما انتظار دارد تعطیلات را با والدین و اقوام بگذراند؟ اگر بله، آیا نظر شما برای او مهم است؟ به طور خاص در مورد چه تعطیلاتی صحبت کرده اید؟ آیا موافقت کرده اید که اختلافات جزئی خود را با دوستان و خانواده، به ویژه والدین، در میان نگذارید؟

 

سازگاری جنسی

هر چند وقت یک بار انتظار دارید که رابطه جنسی داشته باشید؟ چه نوع فعالیت جنسی بیشتر مورد علاقه شما است؟ آیا شما یا شریک زندگیتان به پورن معتاد هستید؟ آیا می خواهید این رفتار متوقف شود؟ آیا به یکدیگر متعهد شده اید که از رابطه جنسی به عنوان راهی برای رسیدن به خواسته خود یا راهی برای تنبیه دیگری استفاده نکنید؟

 

خیانت

آیا انتظارات خود را در مورد خیانت به وضوح بیان کرده اید؟ اگر خیانت اتفاق بیفتد، آیا شریک زندگی شما می داند که چه احساسی خواهید داشت و چه واکنشی نشان خواهید داد؟ آیا آنها مایل به مشاوره هستند؟ آیا شما و شریک زندگیتان در مورد آنچه که خیانت محسوب می شود توافق دارید؟ آیا هر دوی شما قبول دارید که در رابطه زناشویی خود با دیگران، اعم از زن یا مرد، خارج از ازدواج به جز یک مشاور یا مربی مذهبی صحبت نکنید؟

 

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، اکثر پرسشنامه های مشاوره قبل از ازدواج در مورد بحث در مورد موضوعات ناراحت کننده یا متضاد می باشد.

کار با یک متخصص مشاوره ازدواج می تواند به شما کمک کند مسیرهای ارتباطی را بیاموزید. مشاوره قبل از ازدواج جای ترس ندارد. جای تعجب نیست که زوج هایی که وقت خود را برای پرسیدن سؤالات مهم قبل از ازدواج اختصاص می دهند، از نظر آماری ازدواج های طولانی تر و موفق تری دارند.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی پرتکرارترین سوالات مشاوره پیش از ازدواج بپردازیم. طرح کردن سوالات پیش از ازدواج می تواند به شما کمک نماید تا پیش از ازدواج با همسرتان بهتر آشنا شوید و جنبه های ناشناخته زندگی وی را بهتر درک نمایید. البته این موارد حداقل ها بودند جهت آشنایی با سوالات تخصصی تر می توانید از پکیج سوالات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید.

یک نظر بگذارید