مشاور رایگان خانواده

مشاور رایگان خانواده + مشاوره آنلاین 24 ساعته

مشاور رایگان خانواده این روزها توسط بسیاری از موسسات ارائه می شود. از آنجایی که حل کردن مشکلات خانوادگی می تواند از بسیاری مشکلات بزرگ تر در آینده مانند طلاق ها، فرارها از منزل، خیانت و بسیاری موارد دیگر جلوگیری کند، این خدمت ارائه می شود. با استفاده از مشاور رایگان خانواده می توانید مشکل خود را با مشاور در میان گذاشته و همان لحظه یا پس از گذشت مدت زمانی مشخص پاسخ خود را دریافت کنید.

 

می توانید برای برقراری ارتباط با مشاورین ارشد سامانه مشاور خانواده از طریق خدمات مشاوره ای اقدام نمایید.

 

مشاور رایگان خانواده

اصولاً مشاور رایگان خانواده به چند روش مختلف ارائه می شود. مرسوم است که به صورت اینترنتی و تلفنی باشد و کمتر پیش می آید که به صورت حضوری ارائه شود.

در مشاور رایگان خانواده تلفنی، افراد پس از تماس با مرکز مربوطه ابتدا مشکل خود را مطرح کرده و درمانگر در همان لحظه راهنمایی های لازم را ارائه می دهد. در این روش هزینه ای از افراد گرفته نشده و می توانند تا حدودی پاسخ مشکل خود را دریافت کنند. در این روش افراد نمی توانند هر زمان که خواستند با مشاوره تماس بگیرند، زیرا احتمالاً محدودیت زمانی در پاسخگویی وجود خواهد داشت.

روش دیگری که برای ارائه خدمات مشاور رایگان خانواده مورد استفاده قرار می گیرد، روش اینترنتی است. در این روش شما وارد یک وبسایت شده و در آنجا مشخصات خود را به همراه مشکل در یک فرم درج می کنید، پس از درج و ارسال درمانگر مشکل را مطالعه کرده و پاسخ را به صورت تیکت و یا در آدرس ایمیل تان ارسال خواهد کرد. در این روش ما می توانید به صورت 24 ساعته مشکل خود را مطرح کرده و منتظر پاسخ بمانید.

مشاور رایگان خانواده
مشاور رایگان خانواده

همه چیز درباره مشاور رایگان خانواده

مشاوره خانواده نوعی مشاوره روانشناختی (روان درمانی) است که می تواند به اعضای خانواده در بهبود ارتباطات و حل تعارضات کمک کند.

مشاوره خانواده معمولا توسط روانشناس، مددکار اجتماعی بالینی یا درمانگر دارای مجوز ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس هستند و ممکن است توسط انجمن آمریکایی ازدواج و مشاوره خانواده تاییدیه دریافت کنند.

مشاوره خانواده اغلب کوتاه مدت است و ممکن است شامل همه اعضای خانواده یا فقط کسانی باشد که قادر یا مایل به شرکت هستند. برنامه درمانی خاص شما به وضعیت خانواده شما بستگی دارد. جلسات مشاوره خانواده می تواند مهارت هایی را به شما آموزش دهد تا ارتباطات خانوادگی را عمیق تر کنید و زمان های استرس زا را پشت سر بگذارید، حتی پس از اتمام جلسات درمانی.

مشاوره خانواده می تواند به شما در بهبود روابط آشفته با شریک زندگی، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک کند. شما ممکن است به مسائل خاصی مانند مشکلات زناشویی یا مالی، درگیری بین والدین و فرزندان، یا تأثیر سوء مصرف مواد یا یک بیماری روانی بر کل خانواده بپردازید.

خانواده شما ممکن است مشاوره خانواده را همراه با انواع دیگر درمان های سلامت روان دنبال کنند، به خصوص اگر یکی از شما بیماری روانی یا اعتیاد داشته باشد که به درمان اضافی یا درمان توانبخشی نیز نیاز دارد. مثلا:

مشاوره خانواده می تواند به اعضای خانواده کمک کند تا اگر یکی از اقوام به بیماری روانی جدی مانند اسکیزوفرنی مبتلا باشد، مقابله کند. اما فردی که مبتلا به اسکیزوفرنی است باید به برنامه درمانی فردی خود ادامه دهد، که ممکن است شامل داروها، درمان انفرادی یا درمان های دیگر باشد.

مشاوره خانواده می تواند در هر موقعیت خانوادگی که باعث استرس، غم، عصبانیت یا درگیری شود، مفید باشد. این می تواند به شما و اعضای خانواده شما کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و مهارت های مقابله ای را بیاموزید تا شما را به هم نزدیکتر کند.

مشاور رایگان خانواده
مشاور رایگان خانواده

برای انتخاب مشاوره خانواده باید به چه مواردی توجه کنیم؟

قبل از برنامه ریزی جلسات با یک درمانگر، در نظر بگیرید که آیا درمانگر برای خانواده شما مناسب است یا خیر. در اینجا عواملی که باید در نظر گرفته شوند و سؤالاتی که باید بپرسید وجود دارد:

تحصیلات و تجربه. سوابق تحصیلی و آموزشی شما چیست؟ آیا مجوز دارید؟ آیا شما توسط AAMFT یا سایر سازمان های حرفه ای معتبر هستید؟ آیا آموزش تخصصی روان درمانی خانواده دارید؟ تجربه شما در مورد نوع مشکل خانواده من چیست؟

موقعیت مکانی و در دسترس بودن دفتر شما کجاست؟ ساعات اداری شما چیست؟ آیا در مواقع اضطراری در دسترس هستید؟

مدت و تعداد جلسات مدت زمان هر جلسه چقدر است؟ هر چند وقت یک بار جلسات برنامه ریزی شده است؟ انتظار داشته باشم چند جلسه داشته باشم؟

کارمزد و بیمه. برای هر جلسه چقدر هزینه می گیرید؟ آیا خدمات شما تحت پوشش طرح بیمه درمانی من است؟ آیا لازم است کل هزینه را از قبل پرداخت کنم؟ سیاست شما در مورد جلسات لغو شده چیست؟

 

می توانید برای برقراری ارتباط با مشاورین ارشد سامانه مشاور خانواده از طریق خدمات مشاوره ای اقدام نمایید.

 

مشاور رایگان خانواده
مشاور رایگان خانواده

مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواده نوعی درمان است که برای کمک به مسائلی طراحی شده است که به طور خاص بر سلامت روان و عملکرد خانواده تأثیر می گذارد. این می تواند به تک تک اعضای خانواده کمک کند تا روابط قوی تری ایجاد کنند، ارتباطات را بهبود بخشند و تعارضات درون سیستم خانواده را مدیریت کنند.

برخی از اهداف اولیه مشاوره خانواده ایجاد محیط خانه بهتر، حل مسائل خانوادگی و درک مسائل منحصر به فردی است که ممکن است یک خانواده با آن مواجه شود.

مشاوره خانواده انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

سیستم مشاوره خانواده: این نوع رویکردی است که بر کمک به افراد در استفاده از نقاط قوت روابط خود برای غلبه بر مشکلات سلامت روان تمرکز دارد.

مشاوره خانواده عملکردی: این یک درمان کوتاه مدت است که اغلب برای جوانانی که مشکلات رفتار پرخطر، خشونت یا مصرف مواد را تجربه می کنند، استفاده می شود. این به نوجوانان و خانواده ها کمک می کند تا در عین ایجاد اعتماد و احترام برای هر فرد به دنبال راه حل باشند.

مشاوره خانواده روایتی: این نوع، اعضای خانواده را تشویق می‌کند تا هر کدام داستان خود را تعریف کنند تا بفهمند این تجربیات چگونه شخصیت خود را شکل می‌دهند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. با کار کردن با این روایت، فرد می‌تواند مشکلات را عینی‌تر از دیدن چیزها از دریچه باریک خود ببیند.

آموزش روانی: این نوع درمان بر کمک به اعضای خانواده در درک بهتر شرایط سلامت روان متمرکز است. با دانستن بیشتر در مورد داروها، گزینه های درمانی و رویکردهای خودیاری، اعضای خانواده می توانند به عنوان یک سیستم حمایتی منسجم عمل کنند.

مشاوره خانواده حمایتی: این نوع درمان بر ایجاد یک محیط امن متمرکز است که در آن اعضای خانواده می توانند آشکارا احساسات خود را به اشتراک بگذارند و از حمایت خانواده خود برخوردار شوند.

برخی از درمانگران ممکن است از نوع خاصی از مشاوره خانواده استفاده کنند. در مقابل، دیگران ممکن است رویکرد التقاطی تر و چندوجهی را اتخاذ کنند که جنبه هایی از انواع مختلف درمان را متناسب با نیازهای خانواده در بر می گیرد.

مشاور رایگان خانواده
مشاور رایگان خانواده

مشاوره خانواده برای چه مشکلاتی می تواند مفید باشد؟

مشاوره خانواده می تواند به افراد با مسائل مختلف کمک کند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • مشکلات رفتاری در کودکان یا نوجوانان
  • تغییرات درون خانواده
  • مشکلات ارتباطی
  • مرگ یکی از عزیزان
  • طلاق، جدایی یا مشکلات زناشویی
  • تعارضات والدین و فرزندان
  • مشکلات بین خواهر و برادر
  • مسائل مربوط به فرزندپروری
  • رویدادهای استرس زا یا تغییرات عمده زندگی

این نوع درمان همچنین می تواند مشکلات سلامت روان فردی را که می تواند کل خانواده را تحت تاثیر قرار دهد، مانند اضطراب، بیماری مزمن، افسردگی و مصرف مواد برطرف کند.

 

می توانید برای برقراری ارتباط با مشاورین ارشد سامانه مشاور خانواده از طریق خدمات مشاوره ای اقدام نمایید.

 

خلاصه مطلب

ما در این روش سعی کردیم به بررسی جزییات مربوط به مشاور رایگان خانواده بپردازیم. این که مشاور رایگان خانواده به چه روش هایی ارائه می شود و چگونه افراد می توانند از این خدمات استفاده کنند، مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان خانواده دارید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

یک نظر بگذارید